Thursday, November 11, 2010

Sekitar UPSR 2010

Tahun 2010 menyaksikan seramai 482,334 calon yang menduduki peperiksaan penilaian sekolah rendah UPSR. Hari ini, 11 November 2010 menyaksikan tangis tawa bagis setiap mereka yang menduduki peperiksaan tersebut. Daripada sejumlah besar calon yang mengambil peperiksaan tersebut, 48327 orang calon mendapat keputusan 5A dalam keseluruhan subjek yang diambil. Jumlah ini menunjukkan peningkatan sebanyak 0.49% kepada 10.02% berbanding tahun 2009. 

Apapun yang diperolehi, sekalung tahniah diucapkan kepada semua calon yang mendapat keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan tersebut. 

Persoalannya: ke manakah hala tuju mereka selepas ini?
Pilihan anda mahupun ibu bapa anda:
      - SBP
      - MRSM
      - SMAP
      - Sekolah Harian 

Walau dimana pun kita melanjutkan pelajaran, ianya tidak memberikan perbezaan yang ketara. Hanya usaha yang akan mebezakan kita di mana kita akan berada 5 tahun yang akan datang. Keberadaan kita di sesebuah pusat pengajian yang terbaik hanya akan membuahkan hasil andai setiap yang dipelajari disertai dengan usaha, doa dan tawakkal. Masa depan anak-anak yang masih jauh perlu dicorakkan dengan baik dan bukan sekadar menyirami dengan kesenangan tetapi perlu dibajai dengan baja yang pasti akan memberikan laluan yang terbaik untuk mencapai destini yang terbaik di masa hadapan mereka.









No comments:

Post a Comment